Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blog > Komentarze do wpisu

Osiągnij swój cel

Ponieważ zajmuję się ostatnio głównie bieganiem, piszę o drodze do osiągnięcia celu biegowego:) nic nie stoi jednak na przeszkodzie, żeby poniższą metodę stosować i na innych polach

Osiągnij swój biegowy cel.

Do ustalania listy postanowień noworocznych zostało jeszcze wprawdzie sporo czasu ale to właśnie jesień jest najlepszą porą do wyznaczenia sobie celu biegowego. Jeśli jesteś całkowicie początkujący to, o ile oczywiście zaczniesz treningi już TERAZ, powitasz wiosnę w całkiem przyzwoitej formie. Jeśli biegasz od dłuższego czasu i być może startujesz w różnych imprezach biegowych, to najpewniej kończysz właśnie okres roztrenowania-pora więc pomyśleć o następnym sezonie i podniesieniu poprzeczki.


„Nic się nie zdarza, jeśli nie jest wpierw marzeniem”. Carl Sandburg

 

 Zacznij od marzeń. Usiądź wygodnie i daj się ponieść wyobraźni. Przenieś się w czasie, do momentu osiągnięcia swojego celu (chociaż na tym etapie nie ustalamy go jeszcze konkretnie) Jak się czujesz? Wyglądasz? Gdzie jesteś i z kim?

A teraz przygotuj papier, nożyczki, korkową tablicę albo bristol i wszystko, co w jakikolwiek sposób wiąże się z Twoim przyszłym osiągnięciem przenieś na tablicę-Mapę Marzeń. To, co się na niej znajdzie zależy tylko od Ciebie. Posłuż się dowolnie wybraną techniką: możesz rysować, zeskanować własne zdjęcia albo wyciąć je z kolorowych magazynów. Niech obrazy na mapie symbolicznie oddają Twoje pragnienia: lepsze samopoczucie, wolę walki, wiarę w zwycięstwo, sukces. Marzysz o przebiegnięciu maratonu?-wklej zdjęcie Łuku Triumfalnego (meta maratonu paryskiego) albo Pauli Radcliff triumfującej w Nowym Jorku. Chcesz skupić się na poprawie szybkości? Umieść na tablicy portret Usaina Bolta.

Dołącz kilka inspirujących cytatów.

Postaraj się aby z tablicy emanowały siła i witalność-to ważne, gdy spojrzysz na nią w chwili słabości, czy zwątpienia.

 

Tak przygotowana mapę powieś w widocznym miejscu, możesz ustawić ją jako tapetę w komputerze lub komórce. Im częściej na nią patrzysz tym szybciej podświadomość zakoduje zawarte w niej treści.

 

Wygrywa ten, kto ma jasno określony cel i nieodparte pragnienie, aby go osiągnąć”. Napoleon Hill

 

Dlatego teraz przystąpmy do sprecyzowania celu.

Sformułowany według koncepcji S.M.A.R.T. cel powinien być:

SPECYFIC, SIMPLE (prosty) - czyli zdefiniowany w prosty sposób, ale jednocześnie wystarczająco szczegóły aby nie budził wątpliwości.

MEASURABLE (mierzalny) – ta cecha da nam możliwość określenia czy cel został zrealizowany.

ATTAINABLE (osiągalny) – musimy pamiętać, że określenie zbyt ambitnego celu może prowadzić do demotywacji i szybkiej rezygnacji z próby jego osiągnięcia. W tym przypadku warto rozbić go sobie na cele mniejsze, które będą stanowiły kolejne etapy na drodze do celu głównego.

RELEVANT (istotny) – realizowany cel stanowi dla Ciebie wartość. Dostrzegasz wszystkie korzyści płynące z regularnego treningu, prawda?

TIME-BOUND (zamknięty w czasie) – konkretna data będzie Cię mobilizować w realizacji określonych zamierzeń.

Koncepcję tę można jeszcze rozszerzyć (i wtedy SMART przekształci się w SMARTER)

EXITING (ekscytujący) - aby wzbudzał ciekawość i chęć do działania; Pomyśl o błysku w oku ukochanej osoby czekającej na Ciebie na mecie , zaskoczeniu kolegów z drużyny, gdy pokonasz ich w bezpośredniej rywalizacji.

RECORDED ( zapisany) - zapisanie celu spełnia kilka funkcji: trudniej będzie o nim zapomnieć , zapisanie motywuje do jego osiągnięcia - w razie trudności czy ogarniającego nas lenistwa nie można udawać, że cel nigdy nie istniał.

 

I oto znów jesteśmy przy naszej tablicy:

 

 

Wiesz, kiedy po raz pierwszy przebiegniesz bez zatrzymywania 5 km? O ile minut chcesz poprawić swój rekord życiowy na dowolnym dystansie? Znasz już datę datę i miejsce zawodów? Wpisz to wszystko wielką czcionką na samym środku.

 

Nawet najdalszą podróż zaczyna się od pierwszego kroku”. Lao Tse

 

 

I dlatego od teraz każdego dnia zrób coś, co przybliży Cię do celu.

Zacznij natychmiast.

Czytasz ten tekst w łóżku,o 2 nad ranem, deszcz dzwoni i szyby i nie ma mowy, żeby wyjść na trening? Przyszykuj więc teraz butelkę z wodą, dres i buty, i ustaw wszystko przy szafce nocnej.

 

Powodzenia!



piątek, 28 października 2011, sky.dancer

Polecane wpisy

Komentarze
Gość: Glam, *.dynamic.chello.pl
2011/10/28 20:26:41
Super! bardzo inspirujące ;) lubię to i sama mam taką tablice w domu :D
-
sky.dancer
2011/10/28 20:40:44
Glam, ja mam nawet kilka takich tablic;
ciekawa jestem, jak wygląda Twoja:)